Trip ke Gold Coast Australia

Actually,br semlm ditimpa malang sebab kehilangan debit kad dan debit kad telah di swap sewenangnye oleh penjahat,tp sebab malas nk pk,maka nak update pasal pegi gold coast la...sebelum ni pegi morib punye gold coast,kali ni,rezeki dapat pegi australia punye gold coast pulak...Actually,pegi aku pegi untuk training selama lebih kurg 7 hari..dari 23 mac smp la 31 mac....byk hutang post sbnrnye...post pergi bercuti ke KK pon tak letak lagi,tp nak langkau pegi post Gold Coast plak kan...kire aci la kan..huhuhuh..

23/3 tu,kami ber 5 (aku,k.ina,bos,mawi(user) dan arfa) berangkat malam la..lebih kurg kol 9.30mlm msia...nasib baik blepas malam sbb at least,takde la boring sgt dok dlm flight smp 8 jam...so,kitorg smp kat Coolangatta Airport lebih kurang pukul 7.30pagi di gold coast (tambah 2 jam waktu msia)...Perasaan meninggalkan anak dan suami sangatla sedih,sebab pegi lama...tp sbb Mr J izinkan,so,pegi jugak la...nak merasa ke negara yang tak penah aku pegi ni...

Aku dah tau kalau bwk makanan ke sana,kena declare..so aku dgn k.ina test la bwk tuna,instant porridge dgn sup cambell tu...owh,sememangnya,kat sana sgt la ketat....akan ade anjing yang akan hidu beg korg,so letak la kat bwh siap2 ye...dh kena hidu segala,last2 tak lepas jugak instant2 tu sbb alasan diorg ade powder from malaysia...apadaaa...makcik kat blakang kitorg lagi la,bwk bawang segala...adesss...sabo jek la....tak kisah pon,saje nak test bwk makanan :p

BreakFree Longbeach apartment kat Surfers Paradise...apartment mmg betul2 ngadap pantai dan sgt2 best sbb semua dh complete...dapur,mesin basuh,dryer, semua complete utk duduk selama 7 hari tu...kagum la jugak,sbb kalo homestay msia pakai pinggan2 murahan,kt sana selamba jek letak set arcopal ...lgpon kt sana pinggan mangkuk mmg murah...kalo byk duit,mmg rs nk beli secara tak sedar diri dibuatnye :p

bilik aku..bilik k.ina kat depan

dapur yg best

balconi yg hadap laut...
Perkara pertama yang arfa bawak kami gi beli ialah simkad la...harusla ade fon utk inform yg kite dh slamat smp....so,beli simkad vodafone dgn harga 30 aud...dlm tu ade kredit dlm 450 dan 3g skali...owh,sbb byk sgt kredit,smp skang pon masih bersaki baki lagi kredit tu...huhuhu...kalo kat sana,jgn la dok mendarab sgt dgn matawang msia...kalo darab,jawabnye,tak makan dan tak beli pape la....so pejam mata saje la...malam2 kat sana,mmg skype la dengan ilham dan papa dia...pastu call dlm 30jam sehari borak dgn Mr J,sgt berbaloi dengan 30aud tu selama seminggu...
Makanan asasi sepanjang kat sana,bykkk kali makan kebab la...tp sbb aku suka,so no complaint la...tp k.ina yang tak brapa lalu nk mkn kebab..hahah...kitorg beli barang dapur,masak la jugak utk bfast dan mkn mlm..siang,kami dh makan kt tmpt training...kitorg beli brg dapur kat coles dan woolworths...coles tu kalo kt msia lbh kurg cm tesco la...

milo pon ade...sama je,packaging je lain
 Disebabkan training start hari isnin,so ahad tu,arfa bawak kami ke seaworld...naik bas,tp sgt ok la..takde la jauh mana...seaworld sgt best...tak yah crita,tgk gmbr la :p

Seharian dok kt seaworld sbb byk show kt dlm tu...kalo g separuh hari,tak best la...esoknye...training mcm biasa la kat Q1...jalan kaki,dekat je dr apartment....training secara santai,tp byk gak dpt input...aku pegi dgn wakil blood bank (mawi) tu,so lg senang la aku nk tny pape kt dia...kat sana,kol 6.00ptg dh gelap..tu sbb training slalu abis awal sket..so ade time je,aku ngn k.ina mst nk round2...so kami smpt masuk kat Ripleys believe it or not...uish,org tak ramai dlm tu,so agak menakutkan la bile aku berdua je masuk dgn k.ina...dh la dlm tu byk patung2...tp best...tak rugi la masuk...

kalo pegang patung ni,dia kata ble pregnant :p

lelaki paling tinggi

Kalo kat sana pukul 6 petang dh macam malam,jadi harusla paginye tersangatla awal...subuh pukul 4.30 pagi..so pukul 5 tu,dh cerah dh..matahari dh naik...training mula kol 9.30...tu yang kadang2,aku ngn k.ina akan turun jenjalan kt pantai...mmg kat sana,aku tak bangun lmbt...ntah,sbb awal sgt cerah kot...nk sambung tido pon malas...

uncle pencari cacing tepi pantai...besar gile cacingnye...
Kat sana,slalunye lepas training,arfa akan bwk la g jalan2 kt situ sbb dia dh biasa pegi..kami ade naik Aquaduck...lori itik yang boleh jalan kt jalanraya dan boleh jugak masuk air utk bwk pusing2 kat gold coast...masa ni la ble pusing2 dan tgk rumah org2 kaya kt gold coast,tgk kapal2 besau...
gambr dari sini

Disebabkan aku ngn k.ina ni mmg kaki jalan,balik dr aquaduck,tgk cuaca pon cerah,kitorg sambung lagi pegi wheel of gold coast plak...gayattt...tak tipu..huhuh

mereka berdua yang sgt confident :p

cermin mata utk ambik gmbr-padahal sepanjang kat atas aku tutup mata...huhuhu

posing sblh hummered..cool sgt
Owh...kat sana pon ade pasar mlm..so smpt kami pegi pasar mlm mereka...pasar mlm tu disepanjang pantai,dimana penduduk tempatan jual brg2 yg mereka buat sendri...Satu lg tmpt best kitorg g masa kt sana..Currumbin Wildlife sanctuary....mcm ala2 zoo,tp ade binatang yg takde kt msia la kan.
.dan jugak ade show mcm kat seaworld.

Sbb bos nak balik awal,so aku dgn k.ina decide nak naik bus pegi pacific fair selepas balik dr currumbin....pacific fair best sbb aku dpt beli baju harga 2 aud only!!! waa..aku suka barang murah...heheheh...shopping baju keje beberapa helai dan juga mbeli bowl utk masak kek or pape dlm oven tu dgn harga hanya 5aud...owh,terliur smp rembat 2 bijik..bile balik bilik br pikir cmna nak bwk naik flight..huhuhu...pompuan mmg tak tlepas sungguh dgn bende2 cmni..sukaaaaa...

actually ade lg gambar,tp aku blm mtk dgn k.ina dgn mawi lagi...utk yg suka shopping,sgt best pegi Harbour Town...bole beli perfume murah,brg fossil murah,dan mcm2 lagi la boleh shopping..cuma kena tgk gak la,sbb kebanyakkannye made in china...outlet mcm nike dgn adidas tu pon,ade separuh brg china...nak beli,tgk la dulu made in mana...owh...begitulah sedikit sedikit coretan bergambar sepanjang aku g gold coast minggu lepas...kalau anda ade kelebihan duit (selepas pegi mekah), gold coast adalah tempat yg harus pegi... :)

Mummy Sher said...
3:52 PM

salam kenal.i dah follow blog ni.follow i balik ye..tq..;D

InaAhyat said...
5:46 PM

lama tak lawat blog...haha..g Gold Coast ker??..jauhnya..

Mrs Shyza said...
8:33 AM

poyo la mu k.ina...wakakak

Anonymous said...
10:14 PM

transportation macamane ye kat sane? naik teksi mahal x?

Mrs Shyza said...
11:02 PM

kat sana,kalo amik apartment kat gold coast,jalan kaki je kalo nak round..tp kalo mcm nk g seaworld ke,currumbin ke,kitorg naik bas...bas kt sana sng nak faham route dia...kt apartment kitorg pn ade pamplet bas nak g mana2....sng,trus smp tmpt yg dtuju...time kt sana kami x naik teksi,so xtau harga cmna...