Ceritera

hari jumaat,selalunya aku akan merasa gembira sbb esok cuti..tp hari ni,agak trasa hambar sedikit suasananya...bukan kerna cuti tak best,tp hari ni,last day untuk akak ofis aku,cikya bertugas kt ptm...sedih mengenangkan...sbb setiap hari,dia lah tukang teman aku turun cafe beli mkanan,teman mkn kat pantry,teman g JJ...tiap2 pagi,sbb partition dia dok dpn pintu,so hari2 la kirenye dia jd tukang sambut org dtg keje...tak best rasenye bile dia tukar jabatan...ramai gak yg trase kehilangan dia nnt...semoga cikya sronok berada dijabatan baru dan bsemangat keje kt sini...harap tak lupakan kami disini :(

Now,kandungan dh 37 w 5 d...ade lebih kurg 2 minggu lagi nk due...bagaimana perasaan kala ini?owh sudah tentu debaran didada...ada org ckp,bile perut jatuh/turun ke bwh,br la dekat time nk bsalin..tp bile aku tny kwn aku,dia kate tak jugak sbb kalo ikut pengalaman dia,air ketuban dia pecah pon,perut sama je,tak jatuh2...so mcm2 dh aku kutip pengalaman org..cuma cmna plak time aku nk bsalin nnt,itu yg aku bserah je pd yg Kuasa...insyaallah semuanya ok...

Persiapan,stakat ni,yg basic2 tu,dh complete la...hari ni pon dh smp aku nye manual bpump yg aku beli kt intrnet....actually dh beli yg letrik,tp tetibe bile browse2,nmpk murah,cantik dan menarik,maka terbeli la plak tomme tippe breastpump...hehehe(aku mudah tpengaruh dgn iklan)...harap dpt fully bf...kang ade jek smangat bkobar2 cmni,wt keje separuh jalan plak...maunye digelakkan oleh Mr J nnt...erk,tak sanggup kena gelak...owh,sila bsemangat yea kuza!


yea,sblm tlupa,aku telah bjaya memujuk Mr J ke family day kt bagan lalang minggu lepas....bagusnye...sronoknyeeee....tp penatnyeee pon ble tahan la kan...hehehe...w/pon tak ramai yg join,tp masih best...tahun ni,br prasan yg bilangan ahli kuarga PTM dh btambah...masing2 dtg bwk anak...kalo dulu,yg single2 kejenye mgodek anak org je...skang ni,yg single,mostly dtg berbadan dua,dan ade yg dh dpt anak pon ade....so,aku pon dh keliru nk godek anak sape sbb ramai sgt sikecil nye....hehehe,meriah :)



Esok pagi,nak ke klang...faris cukur jambul dan aleesya sambut bday...ms pilih2 hadiah aleesya smlm,auntienye plak yg excited..lagi2 bile jmp toys zaman kecik2 dulu...kalo korg ingt,ade mainan penguin pusing2,pastu naik tangga tu...ish,itu mmg toy feberet tu...chumel dan diingati smp skang....beli je penguin2 tu,dan beli buku my 1st word kat dia...actually,anak sedara aku ni pelik sket..tak heran sgt dgn mainan...sbb tu jenuh aku dok pikir nak beli ape kt dia....kalo dia tak nak main,kasi je kat adik dia...yg lelakinye cool,lembut je muka...tibe tang kakaknye,uish ganas...sabo je la....

hari ni nk balik awal..nk g tesco...beli brg dapur...kalo time cuti je masak skang....kalo hari keje,hehehe,sendri mau ingat la kot :p

4 comments:

- SueN - MrS AzharI - MaMa AfnI - said...
1:23 AM

waaa...tomme tippe mmg bagus....tp aku x pakai bpump dia la...aku pakai botol dia n sesgt2 la elok...stakat aku pakai tuk afni dari bby smpi sethn...xpenah lg dia kembung perot...or sakit perot...kire elok la....n puting dia mmg sejibik cam breast kite.....tp yg leceh nyer puting dia xleh rendam dlm air panas...so kalu lmbt basuh...ssh la nk ilangkn susu dia..but kalu susu badan snang kot....rege dia pun blh tahan gak la....tp afni dlu mula2 dpt free....hehehe.....waaa...akhirnyer berjaya gak ko g bagan lalang ek..bagus2....ke ko ni sama kes cam aku....bby xnk kuar lg...huhuhu...penat kan....

shu said...
1:23 PM

hm imran dulu pakai avent, skrg imran pun pakai tommee tippeeeeeeeeeeee, tapi ade satu je la aku kurang sikit berkenan. kalo botol tergolek susu sure tumpah dari teat dia. hubby aku kate maybe due to hygenic reason dia tak buat tutup botol tu fit tutup tip teat dia.

somehow if express breastmilk tumpah, aku rasa sgt la sayang & terkilan. those are hard earned milk, bagi aku lah. ko dah buat 2 kerja tau, produce milk then pump, alih2 tumpah. isk.

tapi utk ibu2 yg berhati2 ok je kot. yg clumsy cam aku ni ade payah sket. but other than that, botol mmg ok lah. gemuk dan bulat plk tuh.

hm panjang mcm buat entry blog sendiri. aku kebosanan. esok blk kl. wah wah.

- SueN - MrS AzharI - MaMa AfnI - said...
8:48 PM

hehe...yup...betul adah...so kene jaga2...kekdg aku letak tisu kat tutup botol dia tu tuk elak susu tumpah...rugi oooo....

Mrs Shyza said...
1:57 PM

wah....dpt reviews drpd ibu2 yg bpengalaman :)..
patut la aku tgk ko nak let go je avent tu....tp aku tgk,breastflow pny bottle pon ok gak..tgk la cmna...dh baca korg nye review pon,kenan gak kat tomme tippe..(aku yg mudah tpengaruh...heheh)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...