Salam Ramadhan

Syukur alhamdulillah,aku masih mampu bertemu dengan ramadhan kali ini..tahun ni,puasa dengan penuh kegigihan dan kesabaran supaya baby pon boleh sabar mcm ibu jugak..insyaallah... aku suka kalau pregnant time bulan puasa,sbb insyaallah dapat puasa penuh kalau takde aral melintang...semoga dipermudahkan segala urusan olehNya,amin...

Hari ni,masuk hari ke 5 berpuasa....tp hari ni rasa agak flat...maybe sbb lama sgt tunggu turn kat klinik O&G pagi td n lepas appointment terus bwk ilham g klinik...ilham kena selsema dgn batuk...musim agaknye,sbb tgk kt nursery dia pon ade yg kena...mujurla xkena pakej skali dgn demam,kalo tak,kesian dia....

So far,setiap hari masih rajin memasak...cuma hari ni,dgn keadaan stok lauk dh takde,mcm nk kena pecah rekod g PARAM jugak ni...ye la,kalau beli lauk pon,nnt nk balik masak dh tak smpt rasenye....tgkla cmna petang nnt...lgpon keadaan diri yg mcm agak flat arini,tak brapa gagah sgt nk masak....takpe,sahur la masak nnt....

sebelum bulan puasa tu,kami2 dkt ofis (ade la 6-7 org ni) buat potluck makan2 pra-puasa...meriah jugak la...yang smpt aku sediakan hanyalah daging blackpaper...semua mknan sedap2 blaka...dan yg penting,menu2 yg diorg bwk tu,mmg menepati selera mak buyung sbb aku yg request menu tu..wakakaka...

sedappp!!!!
Sepanjang pregnant dari ilham,tak pernah aku ngidam sgt....pregnant kali ni,tiba2 tringin nak makan buah binjai....uish,haru jugak la..aku rs bagus jugak ade fb,sbb ckp je nk mengidam,alhmdllah,ade yg membantu carikan...(sukala Mr J sbb mudahkan keje dia kan :p ) first 3 bijik tu,akak ofis kasi...tp belum masak lg..aku rasa hari ni kot masak...aku cium semlm dh ade bau...lepas tu,ade lagi 2 bijik kawan ofis kasik,dia bawak balik dr kampung khas utk aku...yang ni dh masak...so aku balik,jeruk kejap,sehari je,2-2 bijik habis....sedappppp!!!!!!
xsure tmpt lain pggl ape..klantan pggl binjai
erk...bulan puasa,entry mcm org tak pose kan...hahaha..sorry2....okla..slamat berpuasa,semoga puasa kita diberkati dan dirahmati allah... :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...