kisah sepanjang minggu

Tajuk pon dah boring...nampak sgt dh berzaman tak mengupdate...rajin la katakan..hohohoh...ok...takde makna omong2 kosong....kembali kepada jalan yang benar...

Minggu lepas,2/11 malam,aku btolak balik ke kelantan sbb weekend tu,abg sham aku nk kawen...sbb yg sibuk2 ni,kami adik bradik je,sbb tu la kena balik awal...akad nikah pada 4/11 (malam),belah pompuan 5/11 dan belah lelaki 6/11...haa,kan bderet tuh...tgk tarikh je pon,aku dh dpt gambarkan kepenatan aku...huhuhu...ok,disajikan gambar2 yg sket2 je...ilham byk ragam time tu,takde masa nk amik gambar....ni pon cilok dr adik aku punye kamera,....haih..anak..anak..

Akad nikah

Belah perempuan

Belah kami (itulah projek bola2 api aku yg sebok2 itu hari..huhuh)
 Belah kami ala kadar sahaja...lgpon penat seh buat kenduri mcm ni..mmg la penatnye sekali je,tp triple punye kepenatan...bayangkanla,lepas je kenduri,keesokan harinye (hari yg nak balik KL tu) aku ngn adik aku demam serentak...siap gigil2...penat sgt mak aku kata....dh balik KL,bjangkit lak dgn ilham rizqie...sabo je la...sib baik dia demam sekejap je....aku pon,hr ni br rs lega sket kepala ni....dh lama2 tak demam,skali demam,truk jugak....dan kerana demam,untung jugak sbb ade org tolong masak...tq ye Mr J...rasa nk demam lg jek :p

sedap nih..(siap rujuk majalah RASA smbil sorok mukasurat tau :p )

---------------------------------------------------

Skarang,anak teruna sukaaaa sgt mengemas...pantang kite ni leka sket,mula la dia buat aktiviti dia...merayap dgn lajunye ke sana ke mari....so,kalo aku nak masak,dan aku nak dia selamat dr merayap smp ke mana2,aku parkingkan walker.letak dia dlm tu,br la aku ble wt keje...at least kalo dia menjerit pon,aku tau,dia dok statik kt situ je....kdg tu,takde sebab pon nk jerit,hobi supaya aku terganggu wt keje2 kt dapur...saje je kan...

Kalo anda perhatikan betul2,yess,anak saya sudah ade gigi..hihihi...ibu dia org paling sonok tgk gigi anak...nth,nmpk makin comel plak ade gigi...memula tumbuh gigi bawah dulu 2 batang...skang dh ade lg 2 batang belah atas....hurm...tumbuh gigi dulu drpd bjalan....takpelah,mana2 satu pon boleh...tp yg tak tahannye,sejak ade gigi,dia dok main laga2 gigi plak...ngilu dengar...aku rs dia tak selesa ataupon gusi dia rs tak best ke,apa ke,hanya dia je yg tau..jgn jadi habit cm mak teh dia dah la...huhuhuhu

Perkara paling cekap buat ialah merajuk....sedih menangis smp keluar air mata hingus segala....tp senang je nak pujuk,amik kamera,letak betul2 dpn mata dia,tau la plak malu....tapi taktik kamera skang pon dh takleh pakai jugak..kadang tu,menyorok je la..dia tgk kite takde,pandai2 la dia senyap...manja mcm sape la tuh...huhuhu

tangisan yg sayu (malu la lelaki macho ini bila tgk gmbrnye...huhuhu)

rehat kejap

sambung balik...time ni dh slow sket,tp tetap babak sedih
sblm bersurai,aku kutip kata2 yg aku jmp kt komen pada satu blog yg aku suka baca :
"“saya meluat betul tengok ruang tamu rumah dia tu. letak gambar isteri dan anak-anak. macamlah orang lain takde isteri dan anak-anak!” kata seorang tetamu yang datang ke ‘rumah terbuka’ jiran sempena hari raya.
hmm, dah rumah dia, suka hati dialah nak hias rumah dia macam mana. kita yang tak suka, jangan duduk lama-lama. cepat-cepat keluar sebelum pahala jadi dosa. dan jangan datang-datang lagi.
saya bila melayari BLOG PERIBADI orang lain, kalau isinya tidak berkenan di hati, saya tinggalkan diam-diam tanpa perlu nak sakit-sakit hati. kenapa perlu meluahkan rasa meluat tak bertempat itu?"
Assalamualaikum...

3 comments:

shu said...
12:02 AM

wah, ilham dah ade gigi!!! cayalah. saiz ilham mcm lagi besar dr imran. hehehehe. :D

dah sihat kuza? hope semua ok. anything, i'm just a 'ym'/text away! :D

Mrs Shyza said...
8:27 PM

heheh...aa'ah,gigi naik awal...lg susah nk jaga kot,sbb nnt asal nk cuci je,dia gigit jari ibu..hehehe..

aku dh sihat,alhmdllah...thanks adah...byk ko tlg aku wpon jauh :(

shu said...
5:29 PM

np kuza. thats what friends are for.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...