Hari pertama bekerja

Siang tadi,hari pertama di tempat keje lepas bpantang...pagi2,sudah bangun menyiapkan ilham utk hntr rumah pengasuh....dlm kete,peluk ilham erat2,smp dia tertido...susah nk lepas rasanya...smp rumah pengasuh,kasi kat pengasuh,ilham tiba2 bangun...ish,lagi rumit aku nk g keje....sedih,berat hati,mcm2 ada la...2 bln dok umah,jaga dia,godek2 dia,tiba2 hari ni nak kena tinggal plak...dh cium sebyk mungkin,trus g keje...tak nak lama2,nnt rs tak best....

kt ofis,keje takde lg,lgpon otak tgh refresh sbb dh lama cuti,so dok melangut tringat kan si chumel ibu...call balik tny makcik ilham ok ke tak,pastu pesan suh call kalo ade pape...tetibe terfikir,best jugak kalo ble jaga ilham mcm adah jaga imran~teringin...huhuhu...tp,tetap mau jadi ibu bkerjaya...jadik kuatkan semangat sambil mhitung waktu pulang...

tepat 5.30,cpt ajak Mr J pulang...sbb gelojoh nk balik,tertinggal kunci kete kt bilik ofis...mbebel Mr J naik balik ambik kunci...sabo ye pak encik...saya tak sengaja..fikiran takde kt situ...hehehe...smp rumah pengasuh,lega bile nmpk ilham...ilham pandang je kt ibu...makcik ckp,ilham tak nangis,cuma tak tido je hari ni...hurm...pelik,slalu anak ibu suka tido...naik kete,ilham mbebel bahasa dia smbil tgk ibu,dan 10 minit lepas tu,tertido..penat agaknye...

gini rupenye feel bile ada anak....kuza...kuza...hurm....

8 comments:

shu said...
1:45 AM

tabah kuza! (aku tak setabah itu, hehe).

rumah sudah ada internet?

Mrs Shyza said...
8:36 AM

aa'a..nak tak nak,kena tabah... :D
yup,aritu br register...nnt boleh bhubungan dgn ko bila jauh di mata dekat di hati :)

- SueN - MrS AzharI - MaMa AfnI - said...
9:11 AM

kuza mmg sgt tabah...chaiyok2.......dah dpt rase perasaan sseorg ibu ek...welcome to da club.....hehehe...cepat nyer...umah aku dah 2 minggu lepas register....xdpt2 lg streamyx....huhuhu

zura lias said...
12:05 PM

waah..ini betul-betul emosi seorang ibu..kakak kuza tabah..panggil mama ke..ibu ke..mak...?

Mrs Shyza said...
3:16 PM

korg ni,ada2 je...tabah la sgt aku nih...hehehe...
auntie zura,ilham tak panggil lagik,tp aku hari2 ckp ngn dia,aku ni "ibu" dia..so kire suh pggl ibu la ni..hehehe

shu said...
12:34 AM

hait.. kena dekat di hati tawu!

Mrs Shyza said...
10:19 AM

semestinya....mcm iklan digi " ku bersamamu"...siap aku hantar maskot kuning lagi ikut ko kemana saja ko pegi bagi mewakili hati aku...ecewah.. :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...