pancake menjadik!

aha!~mcm bagus je bunyinye kan...org lain berkurun dh reti buat pancake,apa ada hal kan...aku je br petang td try resepi jenny,maka terhasillah pancake versi susu coklat(sbb susu ni je ade dlm peti ais)...dan sib baik jadik..wpon rupeynye tak sekata ,tapi sedap wooo (hoi..hoi..puji diri sendri..hehehe)


abaikan rupa tersebut dan warnanya sbb resepi asalnye dr pn jenny mgunakan susu putih...walaupon rupa nye tak sekata,tetap tampal gambar kerana pencapaian yg mengkagumkan diri sendri sbb suami mkn smp habis...muaahahha...like byk kali...click...click..click..tp resepi ini,sgt mudah,sgt yummy dan sgt cepat utk dilaksanakan....jadik,sila segera copy resepi pn jenny utk panduan hidup (melainkan anda tak mcm aku yg semenye nk rujuk resepi..hihihi)

kire pancake skang dh diletakkan dlm list utk masak,utk minum petang,.utk bfast...sbb Mr J kdg2 susah gak nk makan bende2 cmtu..susah tu bukanlah bmaksud dia takde mulut maka kena makan dgn hidung..tp agak memilih la jugak...yang paling dia suka bubur jagung...fuh,nasib baik dia suka sbb bubur jagung pon adalah favourite aku...aritu ade beli jagung kt tesco,dan jumpa jagung berisi putih...tp,manisnye jagung neh..mmg sedap la letak dlm bubur...tp malangnye,lupa apa nama brandnye..so tak dapat nak kasitau jagung jenama apa...tp kalo buat pakai jagung lain dan letak gula pon,manis gak kan..hehehe..


lagi skali sila abaikan periuk yg comot tuh....comot sbb sambil masak,sambil monitor anakanda yg tgh mengemas rumah dgn tekun..dan lagi satu,aku mmg tak mahir mgunakan kamera...harap je ade kamera...sbb tu tak beli kamera canggih,membazir jek (padahal tak de duit nk beli..wek wek :p )

owh..baru2 ni telah mencuba eskem fruitare yang slalu iklan kt tv tuh..rupa mmg tak lawa bile bukak bungkusan sbb ijau kusam je kan (aku beli perisa kiwi),tapi bile ngap,sedap...sedap...rasa masam2 manis...dan lagi skali,nak like byk2 kali...heheheh..click click click :p korg tgk kulit je la...lupa nk snap gmbr sbb sedap sgt..,dh habis br tingat...ala,kalo tak snap pon,ramai dh yg biasa tgk eskem ni kt dlm peti kedai runcit tuh...


ok..weekend cmni,nk kena iron baju....anak pon tgh nyenyak tuh...daa

4 comments:

ada mokhtar said...
5:55 PM

sedapnye... hehe

noorz said...
7:45 AM

pewiiitttt syabassssssss..i like i likeee

Mrs Shyza said...
8:40 AM

ada : sedap?hehehe..

jenny : like jugak! hahaha

Haffiz MohdNoor said...
1:45 PM

like like like haha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...