2 hari yg panjang

aku rs,jumaat dan sabtu sgt panjang...pagi jumaat,Mr J ckp,dia mcm demam...tak larat nk g ofis dan mntk aku bwk dia pegi klinik...khamis,aku dh cuti,hari jumaat ni,cmna plak yea...Mr J demam,ilham br nk ok dr demam...so,aku decide,hantar ilham pegi rumah babysitter,then hantar Mr J pegi klinik,dan barulah pegi keje...boley tahan penat la...aku kena jauhkan ilham sekejap dr papa dia sbb aku riso,virus demam Mr J jangkit balik kt Ilham...bukan nak g keje sgt,tp tu je option yg aku ade...kang kalo aku yg gagah ni plak yg demam,lagi haru la kot...Makcik babysitter pon mmg suruh hntr ilham sbb riso dia demam lg jangkit ngn papa...so,papa dok rumah,ilham kt umah makcik dan ibu kt ofis...

tghari,officemate ajak pegi mid valley...ade mom's n baby carnival katanya...at least,otak lega sket bile dpt cuci2 mata..heheh...ni 1st time aku pegi,dan agak meriah jugak la...aku tak beli byk brg sbb masih penat btungkus lumus mnguruskan hero2 tu...just beli sedikit brg pureen dan 2 helai baju utk ilham dan sepupu dia,faris je...tp auntie mc na telah bpakat dgn cik ya mberikan baju utk ilham yg dipilih oleh ibu...tq..hehehe...ibu ilham mmg sronok kalo ilham dpt baju baru...:p ms kt ofis,family mertua ckp diorg on da wa nk dtg rumah dr nilai...so,petangnya,lepas amik ilham,trus btungkus lumus ke tesco plak,carik lauk pauk...iye la,beberapa hari ni,tak smpt nk beli lauk sbb kesibukan menguruskan hal2 yg blaku secara tiba2 je...

syukur la stroller dlm kete belum bwk naik rumah..kalo tak,pengsan aku nk beli brg dapur dgn mdukung ilham yg chubby tu...dh siap2 beli brg,dh pukul 7,so aku rs,aku mmg penat tahap pengsan,jadik aku singgah beli lauk yg siap msk skali kt kedai pakcik (gelaran utk kedai makan kt tmn tenaga..hehehe)smp rumah,dh dkt pukul 8...family mertua dh smp...ilham plak,agak takde mood sbb br ok demam + br bangun tido...lepas solat,hidang makanan yg siap dimasak(dikedai) dan br la ble rehat seketika...mertua ada kt rumah,so,layan2 borak,jam 12 br ble masuk tido...lupa nk isyak,nasib baik kol 4 pagi tjaga...solat isyak kol 4 pagi...ish,ni kepenatan tahap dewata raya punya pasal la ni.....huh...

sabtu,lina ajak makan2 kt umah dia..so bangun pagi2,masakkan sambal tumis udang(nk bwk ke sana) dan menyiapkan bfast...Mr J,masih kurg sihat,..selsema,batuk yg bterusan menyebabkan dia dikuarantinkan dr mencium anaknya yg dh sihat tu...tpaksa la dia puasa dr kiss ilham...hehehhe... kt umah lina,jumpa family abg rizal...wah,rindu betulpd alisya dan faris...faris dh ble merangkak dan alisya spt biasa,sgt byk ckp...ilham plak,masih kurg bsemangat utk tido/main...merengek je dia rajin sejak baik dr demam ni...balik awal,sbb Mr J tak larat...ilham plak,bile ibu drive,menangis2 bila nenek dia pegang..papa dia pegang pon sama gak....pening sungguh..glabah je ibu dia bwk kete...sblm balik umah,singgah tesco,mertua nk beli brg dapur...ibu dukung ilham,bwk pusing2 kt bwh,br la dia tido...malam,kat umah,br la mood dia kembali ok...

hari ni,hari ibu...so aku dh inform awal2 kt Mr Papa yg ibu taknak masak...(tapi masak gak bfast pagi td sbb mertua nk balik..huhuhu)..papa kata nak blanja...ibu nk rehat....nk tenangkan minda...ibu taknak jd org kuat hari ni...

Kepada kwn2 aku yg dh jadik ibu especially adah n suen,slamat hari ibu...utk ibu2 yang lain pon sama...berehatlah sempena hari ibu ni...dh jadi ibu,br la tau mcmana ibu kita dulu2 jaga kita,uruskan rumah tangga...so,sila appreciate ibu anda...pesanan penaja "sudahkah anda sms/call ibu anda dirumah utk ucapkan slamat hari ibu?jika belum,silalah capai telefon anda skarang..."hehehe...

4 comments:

.::WaNiE::. said...
7:26 PM

penuhnye aktiviti :D

- SueN - MrS AzharI said...
8:04 AM

wahh...mmg ibu yg bekerjaya...alhamdulillah ilham dah sehat,moga papa ilham pun cepat2 sehat...skrg musim kan...mad pun dah kene demam n selsema....afni br je ok...pun kene puasa kiss afni gak..hehehe....

Mrs Shyza said...
8:22 AM

wanie --> itu lah...sgt penuh,dan memenatkan...:D

suen --> owh,mad pon kena virus....sila mjaga mad supaya cepat sembuh ye suen!

Shu said...
9:56 PM

selamat hari ibu & semoga sume orang sentiasa sehat!!!

take care

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...